Aktualności

  • Data dodania: 15.12.2020

Przez prawie dwie dekady (2000-2017) pracowałam w specjalistycznej księgarni. Była to firma z własną hurtownią oraz oddziałami w kilku miastach w Polsce. Główną tematyką literatury tam oferowanej było prawo, ekonomia, biznes, informatyka, medycyna czy podręczniki akademickie. Zaczęłam od roli sprzedawcy. Zajmowałam się bezpośrednią obsługą klienta i byłam odpowiedzialna m.in. za wyniki sprzedażowe, dostawy, czynności biurowe, kasowe. 

To doświadczenie nauczyło mnie koncentracji na celu i dążeniu do jego realizacji.

Odpowiadałam również za wdrażanie nowych osób do pracy. Zajmowałam się dostosowywaniem kolejnych punków księgarskich do systemu firmy. W kolejnych latach w kręgu moich zadań było  również utrzymywanie relacji między innymi z takimi podmiotami jak: Okręgowa Rada Adwokacka, Okręgowa Izba Radców Prawnych, biblioteki akademickie na terenie kraju, komórki jednostek samorządowych i administracji publicznej w kraju odpowiedzialne za zakup aktualnej literatury fachowej.
Dbałam również o brand firmy oraz kontakty z Wydawnictwami i przedstawicielami handlowymi. Doświadczenie zdobyte w tej branży uświadomiło mi dobitnie zmienność polskiego prawa i konieczność niekiedy szybkiego reagowania na zmiany.

Dzięki pracy w zmiennych warunkach nauczyłam się elastyczności działania 

Podczas spotkań z klientami, osobami na różnych stanowiskach z różnych branż nauczyłam się słuchać i identyfikować ich potrzeby. Wiem, że każdy ma swoje przesłanie, potrzeby, możliwości.
Każdy wnosi wartość. Dzięki temu wypracowałam sobie umiejętność łączenia wiedzy z różnych dziedzin. Zdaję sobie sprawę, że wiele elementów jest potrzebnych, aby organizm działał sprawnie, a przedsięwzięcie było skuteczne, dawało satysfakcję i było ekonomicznie uzasadnione.

Sytuację moich klientów również postrzegam kompleksowo. Wsłuchuję się w potrzeby i znajduję odpowiednie rozwiązania 

Aktualnie zajmuję się szeroko rozumianym pośrednictwem w obrocie nieruchomościami, głównie na terenie województwa kujawsko-pomorskiego.
Uczestniczę w procesie przygotowania transakcji, nieruchomości i samych klientów do sprzedaży praw do nieruchomości. Jestem pośrednikiem między osobą zbywającą i nabywcą. Współpracuję z urzędami, notariuszami, radcami prawnymi, adwokatami, doradcami finansowym, ubezpieczycielami, fotografami, czasami również projektantami, architektami, geodetami, dostawcami mediów jak również z innymi pośrednikami. Promuję oferty poprzez portale internetowe, media społecznościowe, oraz bezpośrednio wśród moich klientów.

Wiele zależy od potrzeb mojego klienta, specyfiki nieruchomości i okoliczności towarzyszących. 

Są sytuacje, kiedy osoba, z którą podejmuję współpracę, zastanawia się jaką opcję wybrać dla siebie. Kupić apartament, dom czy samemu budować go od podstaw. Do tego dochodzi kwestia lokalizacji, możliwości finansowych, potrzeb rodziny i jego samego.
Czasami najpierw by coś kupić wcześniej trzeba sprzedać. Wówczas pojawiają się pytania. Jak to zrobić? Za ile? Komu? W jakim czasie? Jak zorganizować i przeprowadzić ten proces? W jaki sposób „zgrać” sprzedaż z zakupem by w tzw. międzyczasie nie spotkała nas koniczność np. najmu lub wprowadzenia się do rodziny na kilka miesięcy? Do tego dochodzi kwestia odpowiedzialności, ubezpieczenia, czasu, kosztów itp.
Co bardziej się opłaca? Działać po omacku, ucząc się wszystkiego i testując na sobie? Szukać nieruchomości po pracy, przed pracą, czy nocami śledząc portale ogłoszeniowe i wypatrywać okazji? 

Czy lepiej i spokojniej powierzyć to zadanie osobie, która zajmuje się tym na co dzień i od lat, ma doświadczenie, wiedzę i znacznie większe możliwości?

Innym razem dana osoba stoi przed dylematem w co zainwestować środki finansowe: w ziemię, mieszkanie, lokal użytkowy, kamienicę. Kiedy? W jakiej lokalizacji? W jaką branżę pójść? Do kogo kierować później swoją ofertę? Jaką kwotę przeznaczyć na zakup? Co zrobić z pozostałą sumą?
Potrzeb, możliwości i niewiadomych jest wiele. Do tego dochodzi konieczność zmierzenia się z wciąż zmieniającym się prawem, systemem podatkowym, ich interpretacjami, czy zmieniającą się sytuacją gospodarczą. Dlatego warto mieć przy sobie osobę, która ma wiedzę, narzędzia i kontakty. Specjalistę, który przedstawi obiektywnie różne opcje, możliwości czy rozwiązania i w razie potrzeby pokieruje do kogo jeszcze trzeba się udać.

Nie bądź biernym obserwatorem zdanym jedynie na łut szczęścia 

Przed podjęciem decyzji o sprzedaży, zakupie, zainwestowaniu swoich środków finansowych, czasu i energii warto skorzystać ze wsparcia specjalisty – pośrednika i jednocześnie doradcy w jednej osobie, który będzie Twoim przewodnikiem w gąszczu pytań, różnych opcji czy przepisów.
Dzięki kontaktowi ze mną uzyskasz rozwiązanie swojej bieżącej sytuacji związanej z nieruchomościami i Twoimi finansami. Zaplanujesz swoje działania i będziesz przygotowany na wyzwania, z którymi trzeba będzie się zmierzyć.

Jakie są koszty związane ze współpracą ze mną?

Pracuję na podstawie umowy zawartej z Klientem. Zgodnie z obowiązującym prawem konieczne jest, aby była potwierdzona na piśmie pod rygorem nieważności oraz niejednokrotnie również na podstawie pełnomocnictwa.
Moje wynagrodzenie ustalam z każdym klientem indywidualnie. Wysokość zależy od rodzaju nieruchomości i nakładów pracy jakich wymaga obsługa zamierzonej transakcji. Czasami także od tego, na rzecz której ze stron transakcji świadczę swoją usługę.
Koszty związane z uzyskaniem odpowiednich dokumentów dotyczących nieruchomości i transakcji (wypisy, odpisy, mapki, zaświadczenia, pełnomocnictwo itp.) ponosi Zamawiający. Dotyczy to również kosztów notarialnych, opłat sądowych i administracyjnych oraz podatków. 
Do każdego klienta podchodzę indywidualnie. W powierzonych mi sprawach zachowuję szczególną staranność i dyskrecję, do czego zobowiązują mnie przepisy prawa, przyjęta Karta Praw Klienta, Kodeks etyki zawodowej i zaufanie, którym obdarza mnie klient.

Dorota Kowalska
Twój dom – Twój spokój – Twój doradca